Zapomínání a podpora paměti

S přibývajícím věkem lidem slábne paměť.  Traduje se, že je to důsledek ubývání mozkových buněk. Je tomu ale skutečně tak? Podle posledních vědeckých teorií se paměť lidem nezhoršuje proto, že stárnou, ale proto, že ji netrénují. A také proto, že nedbají o celkovou kondici a vyváženou stravu, s níž výkonnost paměti úzce souvisí.

Díky pravidelnému doplňování nezbytných živin si totiž mozek může zachovat svou výkonnost a my také můžeme předcházet různým nemocem a příhodám, které jsou důsledkem špatné péče o naše tělo.

Správná výživa pro náš mozek – prevence mozkových příhod a podpora svěží mysli!

TUKY a to především v podobě omega-3 mastných kyselin jsou pro mozek doslova blahodárné. Omega-3 snižuje hladinu cholesterolu, je potřebná pro normální vývoj a fungování mozku a je nutná ve struktuře buněčných membrán. Nedostatek Omega-3 způsobuje propustnost těchto membrán a tím umožňuje vniknutí cizorodých látek do buněk – tak vznikají nemoci.

Bez omega-3 mastné kyseliny si tedy nejen zpomalujete funkci mozku, ale také oslabujete celý organismus. Jejich největším zdrojem jsou tučné ryby, ořechy a lněné semínko.

MINERÁLY A STOPOVÉ PRVKY umožňují správnou činnost mozku.

K nejdůležitějším patří HOŘČÍK, který ovlivňuje výměnu energie v nervových buňkách a sám o sobě zlepšuje paměť. Doplníte ho prostřednictvím ryb, sušeného ovoce a kakaa.

Bez JÓDU se můžeme dostat až do hlubokých depresivních stavů. Proto si jód doplňujte pravidelnou konzumací ryb, vnitřností a špenátu.

Nezapomínejme také na dostatek ŽELEZA, bez kterého se těžko dostane kyslík k buňkám celého těla, tedy i k mozku. A kde hledat železo? Především v mase, luštěninách a listové zelenině.

Bylinky na paměť

JINAN DVOULALOČNÝ – GINKGO BILOBA je typická bylina podporující lepší funkcí mozku. Díky látce obsažené v listech tohoto krásného stromu, dokážeme rozšiřovat žíly a tím pomáhat zlepšovat průtok krve cévami. Zlepšuje také sluch a používá se preventivně proti infarktu. Získat ho můžete v různých potravních doplňcích a tinkturách, které jsou k dostání v lékárnách a v prodejnách zdravé výživy.

MEDUŇKA se už od 16. století používala i na podporu paměti. Její účinky potvrzují i různé studie a laboratorní testy. Podle nich i v sušené formě pomáhá lidem při učení, zpracovávání i vyhledávání informací. Ideální je, pokud vám roste pod okny a vy si z ní můžete vařit čaj dle libosti.

Potraviny na podporu paměti

AVOKÁDO je nejkvalitnější tropické ovoce, vhodné především do salátů a pomazánek. Obsahuje omega-3 mastné kyseliny a vysoký podíl lecitinu, který má značný vliv na snížení hladiny cholesterolu a zlepšení paměti.

Antioxidanty v BORŮVKÁCH usnadňují učení, zlepšují myšlení a paměť. Napomáhají při stavech úzkosti a jsou podle odborníků účinnou prevencí proti chorobám stáří jako například demence.

ŠPENÁT je hodnotným zdrojem kyseliny listové, která posiluje mozek, zvyšuje schopnost koncentrace, pomáhá proti slábnoucí paměti a má vliv na duševní svěžest.

Speciální jarní tinktrua na podporu paměti:

Tinktura funguje jako prostředek pro zlepšení paměti a také jako prevence zvápenatění cév. volně až po hrdlo láhev nakrájenými listy čerstvého medvědího česneku. Zalijte slivovicí nebo režnou a postavte na 14 dní na sluníčko nebo na teplé místo (v blízkosti topného tělesa). Pak sceďte a užívejte 2x denně 10 až 15 kapek do vody.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.